Nederlands klets/tiphoekje

He!
Ik heb zelf een hele tijd zo’n wakeup light gebruikt en vond het heel erg fijn, je wordt echt geleidelijker wakker. Ik heb er een van philips ( klein en rond, weet zo 123 de precieze naam niet) waar je ook radio op kan luisteren en vond dit echt heel
Prettig. Geeft ook de tijd aan gedurende de dag waardoor ik merkte dat ik daar minder snel voor op mn telefoon keek als ik ergens mee bezig was in mn kamer. Als je het wil proberen raad ik het zeker aan!

Ik heb ook een wake-up light. (eentje zonder radio) Ik vind het voornamelijk fijn in de winter, als het buiten nog donker is als ik al wakker moet worden. Het helpt mij voornamelijk als ik wel genoeg geslapen heb, want als ik (weer eens) te weinig geslapen heb dan helpt het niet zo heel veel.

Zomertijd…ik word helemaal idioot van de winter met de kou en de donkere dagen…liever lange nachten;-) Maar, ja ik begrijp ook dat er vele mensen zijn die graag de wintertijd willen.
Leuk om te horen dat zo’n wake up light fijn werkt. Heb al geruime tijd gedacht om zo’n lamp aan te schaffen, maar m’n vrouw vindt het onzin, ze begrijpt het hele ADHD verhaal zowiezo niet :frowning: Blijft altijd een strijd om mijn gevoelens etc. weer te geven.

Zijn jullie trouwens meer fan van de zomer of van de winter, ik zelf ben gek op warme hete zomers.

Ik heb er wel veel baat bij, wat mijn vriend ervan vind is niet belangrijk, die staat toch al om 6 uur op :wink:
Wel jammer, hoor vaak dat partners het totaal niet begrijpen. Misschien helpt het om een keer samen naar een psycholoog te gaan, soms kan dat een hoop helpen?
ik ben een zomer mens, kou doet pijn overal, dus ik kan niet wachten tot het warmer word. té warm krijg ik hartklachten van (lage bloeddruk schommelingen) dus dat is ook niets maar misschien is dit straks beter met de medicatie
:sunny:

Hey, leuk, het kletshoekje is weer actief :grinning:

Ik vind de kou niet erg als ik genoeg kleding aan heb, maar vind het verschrikkelijk om in het donker op te staan. Maar eerlijk gezegd, vind ik het ook niet erg leuk om bij daglicht te gaan slapen. Misschien is een tent zonder elektra mijn optimale omgeving? :sweat_smile:

Deze week heb ik een paar keer met opluchting gemerkt dat de dagen langer worden.

Veel adhd medicatie verhoogt de bloeddruk inderdaad… Even duimen!

Geef mij maar voorjaar en herfst :smile:

Hoewel… sneeuw heeft wel iets spannends ⛇

Misschien hoor ik in de indecision thread te zitten :roll_eyes: :joy:

Hahahahahaha:rofl::rofl::rofl::rofl: Je weet het mooi te brengen!
Alle seizoenen hebben wel wat, maar lange warme gezellige zwoele zomeravonden…heerlijk.
Dat is ook de periode waarin ik zelf de meeste energie heb.

Maar ehhhh, besluitloos…is dat een adhd dingetje?? Want meestal heb ik daar geen last van, flap alles er zo uit :see_no_evil: ben soms zo verrekte impulsief en roep dan zomaar weer ja ergens op.

Ja, dat is het rare, er zijn héél veel adhd-ers die wel moeite hebben met beslissingen nemen, terwijl jouw manier bij het beeld van ‘typisch adhd’ past. En ik kreeg inderdaad de diagnose ‘predominantly inattentive type’, want mijn impulsiviteit zit voornamelijk in het onderbreken enz…

Er zijn vele smaken te noemen, maar in grote lijnen merk ik dat we allemaal tegen dezelfde problemen aanlopen. Ik heb echt altijd gedacht dat het aan mij lag…tot een paar jaar terug. Moet eerlijk zeggen dat ik soms gedacht heb van huhhh, maar ik red het al zo lang zonder. Maar eerlijk is eerlijk één burn-out ervaring rijker, 23 banen gehad (Allemaal zelf ontslag genomen, ontslag nemen was of omdat ik het niet leuk vond om te doen of omdat ik bang was dat mijn contract niet werd verlengd…soort van zelfbescherming, als ik zelf ontslag neem dan krijg ik het in ieder geval niet)

Ben blij met dit forum en dat ik contact kan leggen met mede-adhd’ers

Zie dat ik met mijn gedragingen echt niet de enige ben maar blijf het lastig vinden.

Hoe gaat het met jullie adhd allemaal? Ben wel zeer benieuwd, ik blijf elke dag weer leren en stoot nog steeds m’n kop…maar denk dan, gewoon opnieuw beginnen (Geleerd in therapie, en het klopt…gewoon opnieuw beginnen met plannen etc. etc.)

Altijd, alle tips zijn welkom…kennis is macht…en een klein beetje macht over mijn gedachten…Het zou fijn zijn :stuck_out_tongue_winking_eye: