Noen skandinaviske hjerner?

Artig å høre om det er noen flere fra Norge/Sverige/Danmark her :slight_smile:

Fra og med i dag er jeg også det, fant kanalen først nå :slight_smile:

Hei!
Så utrolig gøy å møte på noen nye nordmenn! :smile:
Selv har jeg støttet Jessicas Patreon-side siden februar i år.
Jeg personlig er mer aktiv på Discord-serveren enn her på forumet, og anbefaler dere å joine den hvis dere benytter dere av Discord. På Discord-serveren vet jeg om tre andre nordmenn, tre svensker og tre dansker (hvorav en av dem opprinnelig er svensk).

det er en discord kanal også ja :smiley:
da skal den selvfølgelig sjekkes ut den også :slight_smile:

For å få tilgang til Discord-serveren, så må man pledge til Patreon-siden, forresten :slight_smile:
Dersom man ønsker å støtte, så velger man selv beløp. Man trenger ikke støtte med mer enn 1 USD i måneden for å få tilgang. Man får også tilgang til masse andre kule ting som daglige vlogger.
Dersom du allerede pledger på Patreon-siden, så finner du Settings i menyen og scroller ned til Connections, så skal Discord-brukeren din automatisk koble seg til Patreon.
Dette er selvfølgelig helt valgfritt, men jeg kan i hvert fall skrive under på at jeg har fått masse ut av å være på den serveren :smiley:

Så bra, det virker jo absolutt som en sak jeg ønsker å bidra til siden jeg selv tror jeg vil få en del tilbake både av youtube og discord serveren deres :slight_smile:
Dukker nok plutselig opp skal du se :slight_smile:

Så gøy! Jeg heter Malinea der også, så det er bare å si hei i vei :wave:

Så hyggelig! :slight_smile: Vælkømmen.

Det er en fantastisk ressurs vi får tilgang på gjennom kanalen, ikke minst fint med råd, tips og erfaringer fremstilt med akademiske briller på. Ganske flaks, i grunn.

Hvordan fant du kanalen?
:sunny:

Veldig trivelig ja :slight_smile:
Norsk sommer er jo fort den tiden man blir sittende inne og finne nye ting på nettet, sånn - innimellom. …
:sunny: :cloud_with_rain: :sunny::cloud_with_rain: :sunny:

Har sine fordeler da - :smiley:

Er det mye aktivitet på Discord? Har det i utgangspunktet ikke, men prøver meg frem, blitt med der nå - som
Philip. :slight_smile:

Rett og slett så gjorde jeg diverse Google-søk dagen jeg fikk diagnosen. Ettersom jeg synes YouTube er en fantastisk ressurs med mange flinke innholdsskapere, så ønsket jeg å se om jeg kunne finne noen på YouTube som fokuserte på ADHD. Fant en Reddit-tråd hvor Jessica ble varmt anbefalt. Etter å ha sett et par videoer fra kanalen hennes, så snublet jeg over TEDx-talken. Endte med at jeg satt oppløst i tårer fordi jeg følte at noen endelig satt ord på hvordan jeg har opplevd ting hele livet mitt. Det var som om hun beskrev akkurat meg.
Én måned senere fant jeg ut at det også var en Patreon-side, så jeg pledget med en gang. For meg er føles det veldig riktig å støtte noen økonomisk når de har gjort så mye for meg og andre med ADHD :blush:

Discord-serveren er veldig aktiv. Det er en blanding av folk fra hovedsaklig Nord-Amerika og Europa der. Du har ulike kanaler du kan bruke til ulike formål, alt fra for eksempel tips om nyttige virkemidler som apper og duppetitter som kan hjelpe i hverdagen til en hovedchat du kan snakke om hva som helst i.
Jeg har blitt kjent med flere mennesker der som har jeg blitt veldig gode venner med, blant annet to psykologistudenter fra Sveits.
Så dersom du ønsker å pledge, så anbefaler jeg virkelig på det varmeste å joine Discord-serveren :smile:

Oops, her gikk det litt fort i svingene! Så gøy at du har blitt med, Philip, og velkommen :smile:

Hehe, det er et ikke helt ukjent fenomen, ja. Takk for godt svar! :slight_smile:

Jeg fikk faktisk tips fra psykologen min om kanalen, og satte meg ned og så på videoer med en gang jeg kom hjem og det traff meg ganske hardt.
Så med en gang jeg får fast inntekt igjen så skal jeg støtte kanalen med det jeg kan bidra med :slight_smile:
Er utrolig godt å endelig ha funnet ut hva mye av problemene mine skyldes, og å vite at det er andre der ute som har opplevd det samme man kan prate med :smiley:

Det er ikke så dumt, nei. :slight_smile:

Hej på er! Jag började kolla för ett år sen ungefär, när jag väntade på min utredning (psykologen hade sagt att det nog rörde sig om ADHD på första mötet). Så det var ett riktigt bra sätt att få information på.

Hade massa fördomar om ADHD innan som försvann när jag började titta, och kunde själv börja relatera till diagnosen!

Ja jag är också en skandinavisk hjärna ifrån Sverige. Men jag är mycket bra på norska då min sambo är ifrån Norge.

Inte från ’Skandinavien’ precis, men en Finlandssvensk som bor i Skottland… Hoppas det är tillåtet? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Stötte på Jessicas videon på YouTube för ett par månader sedan och de har hjälpt mig att inse att jag högst antagligen har ADHD också, väntar för tillfället på besked till en psykiater för att få diagnos, men kan ännu ta sin tid… :disappointed_relieved:
Jobbigt o vänta på att få hjälp, men det känns lite bättre när man kan läsa andra människors erfarenheter här :blush:

Det er nok noe vi alle kan kjenne oss igjen i :slight_smile:

:heart::heart::heart::heart:

:heart::heart::heart::heart::heart: